tirsdag 23. oktober 2007

Jæ djite i det

Som enhver blogger har også jeg en plikt til å skrive uinteressante fakta om meg selv. Og i dag er den store dagen for det. Det jeg har tenkt å fortelle om er hvorfor man kan oppleve at jeg sier "jæ djitej i det". Jeg har nemlig en kamerat som i sine ungdomsdager hengte med en del eldre men ganske rølpete karer i byen, slike som skal "drekka" hver eneste helg, som skal banke hverandre også videre. Du skjønner hva jeg mener.

En av disse hadde lånt en pengesum av kameraten min, jeg minns det var 100 kr. Men en dag trengte han pengene, og dro for å spørre om han kunne få de tilbake. Som dere sikkert har skjønt, var karen som hadde lånt pengene en skikkelig tøffing og derfor gav han blaffen i om han skylte penger og hadde ingen planer med å betale tilbake.

Dessverre hadde tøffhetsimaget hans kanskje en svakhet; han kunne ikke si "r". Så når kameraten min kommer og sier: "Du, kan jeg få igjen de 100 kronene?", får han svaret: "Veit du hva? Jæ baje djitej i det, jæ djite i de". Og slik var det at jeg begynte å si "jæ djite i det"!

2 kommentarer:

Jey Lu sa...

ser det for meg :D

Anonym sa...

Kan tenke meg du koste deg i den tøffe gjengen Joddo! Vet det nok! Eller kanskje det ikke eksisterte noen tøff og kul gjeng? Kanskje var det Matrix som spilte deg et lite puss? Vet det er deg selv du snakker om ;) "en fyr jeg kjenner"; vi har hørt det før! Uansett, jæ djite i det!