mandag 5. november 2007

Mannskamp!

Det hersker liten tvil om at kjønnsrollene fortsatt står sterkt i samfunnet. Til glede for noen og til ergelse for andre. For sånne som meg går det begge veier. Jeg nyter mange av privilegiene menn har, men misunner kvinner en del av deres!

For eksempel skulle jeg ønske veske var akseptert for gutter. OK, man kan gå med sånn stor veske som gutt, men jeg vil ha en liten, søt og hendig veske slik at man slipper å ha mobil, lommebok, t-banekort, verktøy, lommekniv, binders, hands-free, skruer, klinkekuler, jojo, penn og alt det andre vi guttane må gå rundt med i lomma.

En annen ting er naturligvis kjole og skjørt, men selvfølgelig kun når det er behagelig. Ville aldri tvunget meg gjennom en desembernatt i ballkjole, men må innrømme at sommerkjole ser meget behagelig ut, spesielt i den verste varmen. Nattkjole virker også deilig når det er som kaldest.

Topp! Topp virker helt topp! Eller singlet. Det må være helt fantastisk om sommeren det også! Slippe å gå i store t-skjorter og få deilig luft i skuldre- og mageregionen!

Andre som misunner tuppene våre noen av tinga som er deres og bare deres?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jentesokker - å! så myke å ha på seg.

Anonym sa...

Joddo, aldri i livet om du hadde klart å stappe alle dessa tinga frå lomma di oppi ei 'lita søt jenteveske'.

Anonym sa...

Eg blir så glad av denne posten. Eg misunner menn så mange ting. Praktisk tøy på fest. Solide jakkar med lommer til alt. Stå og pisse når ein er ute. Slike ting.
Og så klarar du å få det til at jentetingene er misunnelsesverdige.

Tusen takk.

Anonym sa...

Å stå og tisse hadde jo vært ganske så kjekt av og til. Og jeg vil bare legge til at du er tøff (:

Anonym sa...

@jentene: Hørt om Pee-mate?

Anonym sa...

hehe ja hadde vært artig å se deg i sommerkjole neste junimåned J.O.! skal vi ha kjoleparty kanskje;)

Anonym sa...

andré: Hehe... får meg til å tenke på Ø og Rs snabel-g-streng-party =)

Anonym sa...

hehe jeje det hadde vært litt av en gjeng og litt av et voersspill det! de i g-strengene og J.O. i sommerkjole! hmm hva skal jeg ha på meg da:p hehe